Carpet Portugal Project  

Φοίτηση

Ωρολόγιο πρόγραμμα

Ωρολόγιο πρόγραμμα 2 ΕΠΑ.Λ.

Μπορείτε με την χρήση του ωρολογίου προγράμματος να βρείτε τους Καθηγητές με τις ώρες που είναι διαθέσιμοι στο σχολείο μας (υπάρχουν συνάδελφοι που μπορούν να έχουν ώρες και σε άλλα σχολεία) καθώς επίσης και τα μαθήματα των τάξεων ανά ημέρα και αίθουσα

 

ΕκτύπωσηΔιεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου

Κανόνες λειτουργίας

Γενικά

Με τον όρο "σχολικός κανονισμός" εννοούμε το σύνολο των όρων και των κανόνων, που αποτελούν προϋποθέσεις για να πραγματοποιείται ανενόχλητα, μεθοδικά και αποτελεσματικά το έργο του σχολείου.

Διαβάστε Περισσότερα

ΕκτύπωσηΔιεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου

Οι μαθητές

  1. Όλοι οι μαθητές, και οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι έχουν μάθημα την πρώτη ώρα, πρέπει να παρευρίσκονται στην πρωινή συγκέντρωση του σχολείου. Αυτή είναι η μοναδική ευκαιρία συγκέντρωσης όλης της σχολικής κοινότητας. Είναι η μοναδική ευκαιρία επαφής, ενημέρωσης και ψυχολογικής προετοιμασίας για το εκπαιδευτικό έργο που θα ακολουθήσει. Με τη σημερινή σύνθεση του μαθητικού πληθυσμού είναι πολύ πιθανό να υπάρχουν αρκετοί μαθητές αλλόθρησκοι - ετερόδοξοι. Έχουν δικαίωμα να μη μετέχουν στην πρωινή προσευχή. Παράλληλα όμως έχουν υποχρέωση να σέβονται το δικαίωμα της ενεργού συμμετοχής των υπολοίπων.
  2. Δεν επιτρέπεται να μπαίνουν οι μαθητές στις αίθουσες διδασκαλίας πριν από την προσευχή, εκτός και αν δοθεί εντολή λόγω καιρικών συνθηκών.
  3. Όλοι οι μαθητές οφείλουν να μπαίνουν και να βγαίνουν από τις αίθουσες διδασκαλίας με τα αντίστοιχα κουδουνίσματα, ώστε να μην παρακωλύεται το μάθημα. Η έγκαιρη προσέλευση των μαθητών και των εκπαιδευτικών στο σχολείο και στην τάξη καθώς επίσης και η τήρηση έναρξης και λήξης της σχολικής εργασίας δείχνει σεβασμό προς την αξιοποίηση του διαθέσιμου χρόνου.
  4. Οι επιμελητές είναι υπεύθυνοι για τυχόν φθορές, ρυπάνσεις και απώλειες. Φροντίζουν δε για τον καθαρισμό του πίνακα, κιμωλίες κλπ. Ορίζονται με τη σειρά σύμφωνα με την απόφαση που θα λάβουν σε συνεργασία με τον υπεύθυνο καθηγητή τάξης.
  5. Ο εφημερεύων καθηγητής μπορεί να επιτρέψει την παραμονή μαθητή στην αίθουσα μόνο λόγω αδιαθεσίας.
  6. Μετά το τέλος των μαθημάτων όλοι οι μαθητές απομακρύνονται από τους χώρους του σχολείου.
  7. Μέσα στο κτίριο δηλαδή αίθουσες διδασκαλίας και εργαστήρια, δεν επιτρέπεται σε όλους να τρώνε και να πίνουν καφέδες και αναψυκτικά.
  8. Για την αποφυγή ατυχημάτων κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων δεν επιτρέπεται το τρέξιμο και το παιγνίδι σε διαδρόμους και κλιμακοστάσια.
  9. Το κάπνισμα στο χώρο του σχολείου απαγορεύεται για τους μαθητές και από την 1 Σεπτεμβρίου 2010 για όλους. Επιπλέον το σχολείο με τις αρχές και τους κανόνες λειτουργίας του οφείλει να αποδοκιμάσει αυτή την επιβλαβή, άχρηστη και επικίνδυνη συνήθεια, η οποία, δυστυχώς, εδραιώνεται σ' αυτή την ηλικία.
  10. Η χρήση των κινητών τηλεφώνων στο χώρο του σχολείου δε συμβάλλει στη δημιουργία ήρεμου παιδαγωγικού, κλίματος, διαλύει την τάξη, αποσπά την προσοχή των μαθητών κατά τη διάρκεια του μαθήματος και, ιδιαίτερα κατά την περίοδο των εξετάσεων, δημιουργεί προϋποθέσεις και υποψίες για καταδολίευσή τους. Επομένως, η μεταφορά και η χρήση των κινητών τηλεφώνων στο χώρο του σχολείου πρέπει να αποφεύγεται, καθόσον η ανάγκη για επικοινωνία καλύπτεται επαρκώς με τα τηλεπικοινωνιακά μέσα που διαθέτει το σχολείο. Αν όμως υπάρχει σοβαρή ανάγκη να το έχει μαζί του πρέπει καθ? όλη τη διάρκεια παραμονής του μαθητή στο σχολείο να είναι απενεργοποιημένο εκτός από τα διαλείμματα.
  11. Kατά τη διάρκεια των μαθημάτων και των διαλειμμάτων δεν επιτρέπεται οι μαθητές να απομακρύνονται από τους χώρους του σχολείου, χωρίς την άδεια του διευθυντή.
  12. Μέσα στις αίθουσες οι μαθητές να μην αφήνουν χρήματα ή αντικείμενα αξίας.
  13. Οι μαθητές δεν πρέπει να μαλώνουν μεταξύ τους. Στις σχέσεις μεταξύ των μαθητών είναι απαραίτητο να καλλιεργείται ο αμοιβαίος σεβασμός, ο δημοκρατικός διάλογος, η αναγνώριση και η ανοχή του άλλου, η αλληλεγγύη, η υπευθυνότητα και η συνέπεια. Η ευγενής άμιλλα είναι χρήσιμη. Εκείνο που πρέπει να καταστέλλεται είναι οποιασδήποτε μορφής βία σωματική, ψυχολογική κλπ. Ο πρόεδρος της τάξης και το 15/μελές πρέπει να βοηθούν για την επίλυση των διαφορών των μαθητών.
  14. Απαγορεύεται οποιαδήποτε αλλοίωση των απουσιολογίων. Τα απουσιολόγια είναι δημόσια έγγραφα και η καταστροφή τους ή η αλλοίωσή τους είναι ποινικό αδίκημα.
  15. Όλοι οι μαθητές πρέπει να συμπεριφέρονται πολιτισμένα και εκτός του σχολείου. Ιδίως στα λεωφορεία που τους μεταφέρουν από και προς το σχολείο πρέπει να συμπεριφέρονται κόσμια, χωρίς φασαρίες, αισχρολογίες, σπρωξίματα και ζημιές στα λεωφορεία.
  16. Οι μαθητές και εκπαιδευτικοί που μετακινούνται από και προς το σχολείο με μηχανάκι ή μηχανή, θα πρέπει να διαθέτουν όλα τα απαραίτητα έγγραφα (δίπλωμα, ασφάλεια κλπ) και για την ασφάλειά τους να φορούν κράνος. Το κράνος θα αφήνεται στην αίθουσα διδασκαλίας και υπεύθυνος θα είναι ο επιμελητής.
  17. Οι ενήλικοι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί που μετακινούνται από και προς το σχολείο με αυτοκίνητο, θα πρέπει να διαθέτουν όλα τα απαραίτητα έγγραφα (δίπλωμα, ασφάλεια κλπ) και για την ασφάλειά τους να φορούν ζώνες ασφαλείας.
  18. Όλοι οι μαθητές πρέπει να προσέχουν τη περιουσία του σχολείου ? τη δική τους περιουσία ? από φθορές. Πράξεις φθοράς της περιουσίας του σχολείου όπως είναι φυσικό επιφέρουν πολύ αυστηρή τιμωρία. Σας ενημερώνουμε ότι σύμφωνα με τον νόμο υπεύθυνος για την αποκατάσταση της ζημιάς είναι ο γονέας ή ο κηδεμόνας του μαθητή.
  19. Για την ασφάλεια στους χώρους του σχολείου οι μαθητές δεν πρέπει να κάθονται σε κουπαστές από τις σκάλες ή τα μπαλκόνια, στα περβάζια των παραθύρων ή στις σκάλες, γιατί υπάρχει η πιθανότητα να ζαλιστούν ή να σπρωχθούν και να πέσουν. Το σχολείο έχει ευθύνη για την ακεραιότητα και υγεία των μαθητών κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του. Όμως αποβλέποντας στην αποφυγή κακών συνηθειών ελπίζει ότι θα προστατέψει τους μαθητές και εκτός του σχολικού χώρου.
  20. Οι τουαλέτες των μαθητών πρέπει να βρίσκονται σε άριστη κατάσταση για αυτό παραμένουν κλειδωμένες .Ο μαθητής /μαθήτρια παίρνει από την επιστάτρια το κλειδί και χαρτί υγείας γράφει στον κατάλογο το όνομα του και στην επιστροφή παραδίδει τα κλειδιά και σβήνει το όνομα από την κατάσταση.
  21. Στους χώρους του σχολείου υπάρχουν καλαθάκια .Είναι υποχρέωση όλων των μελών της σχολικής κοινότητας να φροντίζουν έτσι ώστε να μην υπάρχουν σκουπίδια έξω από τους κάδους .
  22. Οι μαθητές σε συνεργασία με το Δ/ντη και τους εκπαιδευτικούς μπορούν να αναλαμβάνουν πρωτοβουλία για επισκευές ,βάψιμο, κλάδεμα φυτών-δέντρων και ότι άλλο κρίνουν ότι ωφελεί το σχολείο.
  23. Δεν επιτρέπεται για λόγους ασφαλείας οι μαθητές να παίζουν μπάλα ή να χρησιμοποιούν αθλητικά όργανα και συσκευές χωρίς την επιτήρηση του γυμναστή τους. Επίσης δεν επιτρέπεται να παραμένουν μόνοι τους στα εργαστήρια ή να θέτουν σε κίνηση ή να χρησιμοποιούν μηχανήματα και συσκευές στα εργαστήρια χωρίς την έγκριση και επιτήρηση των καθηγητών τους.
  24. Για την ψυχαγωγία των μαθητών στα διαλλείματα μπορούν να χρησιμοποιούν το γήπεδο βόλεϊ ,μπασκετ και τα πινκ πονκ την βιβλιοθήκη ,την αίθουσα πολλαπλών χρήσεων όμως με το χτύπημα του κουδουνιού οφείλουν να βρίσκονται στο χώρο διδασκαλίας .
  25. Η συμπεριφορά, η εμφάνιση και γενικά οι ενέργειες και δραστηριότητες των μαθητών θα πρέπει να είναι κοινωνικά αποδεκτές και να κατοχυρώνουν τη δημοκρατική ζωή και λειτουργία στο σχολικό χώρο.
  26. Οι μαθητές οφείλουν να υπακούουν και εφαρμόζουν τις συστάσεις των καθηγητών τους, ακόμη κι αν τις θεωρούν άδικες, για να διασφαλιστεί η λειτουργία της τάξης αλλά και του σχολείου. Έχουν βέβαια το δικαίωμα να ζητήσουν την επανεξέταση του θέματός τους και την αποκατάσταση της τυχόν αδικίας, βοηθούμενοι και από τον πρόεδρο της τάξης και από το 15/μελές.
  27. Σε περίπτωση που μαθητές παραπεμφθούν στον διευθυντή ή στο σύλλογο καθηγητών για διάφορα παραπτώματα, αφού ακολουθηθεί η νόμιμη διαδικασία, οι τυχόν ποινές που θα επιβληθούν θα είναι ανάλογες με τα παραπτώματα.
  28. Όταν ο μαθητής τιμωρείται με αποβολή από τα μαθήματα, είναι σκόπιμο να παραμένει στο σχολείο όλες τις ώρες λειτουργίας του και να απασχολείται σύμφωνα με τις οδηγίες του υποδιευθυντή ή άλλου εντεταλμένου εκπαιδευτικού.
  29. Αποκλίσεις των μαθητών από τη δημοκρατική συμπεριφορά, τους κανόνες του σχολείου, τους όρους της ισότιμης συμμετοχής στη ζωή του σχολείου, από τον οφειλόμενο σεβασμό στον εκπαιδευτικό, στη σχολική περιουσία, στο συμμαθητή, από όλα αυτά που το σχολείο θέτει ως κανόνες της λειτουργίας του, πρέπει να θεωρούνται σχολικά παραπτώματα. Τα σχολικά παραπτώματα θα αντιμετωπίζονται από το σχολείο σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και με γνώμονα την αρχή ότι η κατασταλτική αντιμετώπιση αυτών των φαινομένων πρέπει να είναι η τελευταία επιλογή, όμως δεν αποκλείεται ως παιδαγωγικό μέτρο.. Η επιείκεια χωρίς όρια νομιμοποιεί τις αποκλίσεις και καλλιεργεί την αντίληψη της ατιμωρησίας
  30. Το σχολικό βιβλίο παρέχεται δωρεάν για χρήση των μαθητών. Η κακή χρήση, η κακοποίηση, το κάψιμο, η έλλειψη δυνατότητας να ξαναχρησιμοποιηθεί, πέρα από την οικονομική διάσταση, έχουν ως μεγαλύτερη αρνητική συνέπεια τον ευτελισμό της έννοιας του βιβλίου. Το βιβλίο είναι πνευματικό δημιούργημα των συγγραφέων, ανήκει στην πολιτεία, η οποία δαπάνησε από το υστέρημα του λαού, και παρέχεται στους μαθητές για χρήση. Επομένως, δεν πρέπει να το απαξιώνουν και να το ευτελίζουν.
  31. Η φοίτηση των μαθητών πρέπει να είναι τακτική και η παρακολούθηση όλων των μαθημάτων ανελλιπής και όχι επιλεκτική. Οι απουσίες των μαθητών και οι συνέπειες αυτών, όπως προβλέπονται από την ισχύουσα νομοθεσία, είναι ένα σοβαρότατο θέμα το οποίο πρέπει να αντιμετωπίζεται από κοινού από το σχολείο και την οικογένεια. Εκπαιδευτικά σημαίνει ότι το έλλειμμα στην παρακολούθηση, πέρα από ένα ορισμένο αριθμό απουσιών, δημιουργεί εκπαιδευτικό κενό και συνεπώς την ανάγκη για την επανάληψη της τάξης αλλά και παιδαγωγικά παγιώνει στη συνείδηση του μαθητή την αντίληψη ότι η εργασία και η συνέπεια στις υποχρεώσεις δε συγκαταλέγονται στις αρετές των ανθρώπων.
  32. Στους σχολικούς περιπάτους απαγορεύεται η χρήση δίκυκλων ή τετράτροχων οχημάτων. Αυτό γίνεται αφενός για λόγους ασφαλείας και αφετέρου γιατί αλλοιώνεται ο κοινωνικοποιητικός χαρακτήρας του σχολικού περιπάτου. Κατά τη διάρκεια της διαδρομής προς τον προορισμό του σχολικού περιπάτου μπορεί να παρθούν οποιαδήποτε στιγμή απουσίες. Σε περίπτωση «διαρροής» μαθητών ο αρχηγός του σχολικού περιπάτου επιβάλλει την επιστροφή των μαθητών στο σχολείο και την ακύρωση του σχολικού περιπάτου. Ο συγκεκριμένος περίπατος δεν επαναλαμβάνεται.
  33. Οι θύρες εισόδου ? εξόδου παραμένουν κλειστές κατά τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου. Με αυτόν τον τρόπο διαφυλάσσεται η ασφάλεια των μαθητών καθώς αποτρέπεται η είσοδος ατόμων που ουδεμία σχέση έχουν με τη λειτουργία του σχολείου. Οι μαθητές που για κάποιον λόγο χρειάζεται να φύγουν από το σχολείο θα παίρνουν άδεια από τον κ. Δ/ντη και με ειδικό έγγραφο από την γραμματεία θα μπορούν να φύγουν από το χώρο του σχολείου.

ΕκτύπωσηΔιεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου

Οι εκπαιδευτικοί

  1. Οι εκπαιδευτικοί με την εν γένει συμπεριφορά τους οφείλουν να συνεισφέρουν στη διαμόρφωση ήρεμου, ευχάριστου και συνεργατικού κλίματος μέσα στο σχολείο. Πρέπει να διαθέτουν αξιοπρέπεια και κύρος που συμβιβάζονται με το ρόλο τους. Τις μεταξύ τους σχέσεις είναι απαραίτητο να τις διέπει ο αμοιβαίος σεβασμός και να τις χαρακτηρίζει η ειλικρινής, συναδελφική και ανθρώπινη επικοινωνία. Ανάλογη σχέση συνεργασίας και επικοινωνίας πρέπει επίσης να καλλιεργείται ανάμεσα σε αυτούς και το Διευθυντή του σχολείου.
  2. Οι εκπαιδευτικοί έχουν υποχρέωση να σέβονται τις απόψεις, τις ιδέες και τις προτάσεις των άλλων. Όταν έχουν άλλη άποψη, πρέπει να την υπερασπίζονται με επιχειρήματα και διάλογο. Σε κάθε περίπτωση πρέπει να θεωρείται ισχυρή η άποψη που συγκεντρώνει την αποδοχή της πλειοψηφίας και αυτή ισχύει για τη σχολική μονάδα. Αυτή η δημοκρατική αρχή πρέπει να αποτελεί κανόνα της συλλογικής λειτουργίας του σχολείου.
  3. Οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν στο ίδιο τμήμα και εκείνοι που διδάσκουν στα τμήματα της ίδιας τάξης έχουν ένα χώρο κοινής ευθύνης. Είναι απαραίτητο να συζητούν μεταξύ τους για τα προβλήματα τα οποία αντιμετωπίζουν μέσα στην τάξη, να προβληματίζονται και να επιλέγουν κοινούς τρόπους για την αντιμετώπιση φαινομένων επιλήψιμης συμπεριφοράς μαθητών ή ορισμένων ειδικών περιπτώσεων που απαιτούν ιδιαίτερη φροντίδα, ευαισθησία και λεπτούς χειρισμούς εκ μέρους τους. Η συνεργασία όλων είναι όχι μόνο χρήσιμη αλλά και επιβεβλημένη. Κάθε σχολείο, επομένως, πρέπει να μεθοδεύσει και να οργανώσει τον τρόπο της οριζόντιας συνεργασίας των εκπαιδευτικών του.
  4. Οι εκπαιδευτικοί του ίδιου κλάδου πρέπει να επιδιώκουν την κατακόρυφη συνεργασία και να εξετάζουν τα προβλήματα που εμφανίζονται στη διδασκαλία των μαθημάτων ενός κλάδου μέσα στο σχολείο. Κάθε μάθημα έχει τις δικές του ιδιαιτερότητες που απαιτούν επιμέρους αντιμετώπιση. Η ομάδα των εκπαιδευτικών του ίδιου κλάδου μέσα σε κάθε σχολείο πρέπει να αποκτήσει οργανωτική υπόσταση και να αναλάβει ομαδικά την ευθύνη της αντιμετώπισης των προβλημάτων του κλάδου. Το οργανωτικό σχήμα καλό θα ήταν να αποφασιστεί από το σύλλογο των εκπαιδευτικών του σχολείου και ύστερα από εισήγηση των άμεσα ενδιαφερομένων εκπαιδευτικών.
  5. Όσα αναφέρονται για την αξιοποίηση των κλίσεων, των ενδιαφερόντων και του ταλέντου των μαθητών ισχύουν και για τους εκπαιδευτικούς. Τα στοιχεία αυτά μαζί με την πείρα και την ειδικότητα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη και να αξιοποιούνται για την καλύτερη οργάνωση της σχολικής ζωής.
  6. Δεν είναι ορθό ούτε επιτρεπτό να διατυπώνεται, κυρίως προς τους μαθητές, και να υποστηρίζεται η αντίληψη ότι ο ρόλος κάποιων τομέων της επιστήμης ή μαθημάτων είναι σημαντικότερος για την παιδεία τους. Δε νοούνται επίσης αντιπαραθέσεις μεταξύ των εκπαιδευτικών για το θέμα αυτό. Το σχολείο παρέχει γενική παιδεία, η οποία είναι κοινή συνισταμένη όλων των μαθημάτων.
  7. Ο ρόλος του εκπαιδευτικού μέσα στη σχολική κοινότητα είναι ηγετικός και η επίδρασή του καθοριστική. Εκτός από τη διδασκαλία των μαθημάτων, διαπαιδαγωγεί με το παράδειγμα και την καθημερινή του παρουσία. Επομένως, οι υποχρεώσεις του δεν περιορίζονται ούτε στην άρτια επιστημονική του κατάρτιση ούτε στην αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας του. Επεκτείνονται και πολύ πέρα από αυτά.
  8. Η μορφή και το ύφος της γλώσσας των εκπαιδευτικών, η κοινωνική τους ζωή και η γενικότερη παρουσία τους δημιουργούν πρότυπα αναφοράς για τους μαθητές, ιδίως των μικρότερων ηλικιών, αλλά και για τους πολίτες των μικρότερων κοινωνιών. Είναι, επομένως, ανάγκη να δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα σε θέματα που διαμορφώνουν την εικόνα του εκπαιδευτικού.
  9. Τα καθήκοντα και οι αρμοδιότητες των εκπαιδευτικών, οι σχέσεις τους με τα υπόλοιπα μέλη της σχολικής κοινότητας και της εκπαιδευτικής ιεραρχίας περιγράφονται από την αντίστοιχη εκπαιδευτική νομοθεσία. Η σχολική μονάδα πρέπει να είναι ευνομούμενη ομάδα, για να έχει αποτελεσματικότητα και να αποτελεί για τους μαθητές παράδειγμα δημοκρατικής λειτουργίας και πρότυπο δημοκρατικής αγωγής.
  10. Η γνώση της οικογενειακής και της κοινωνικής κατάστασης των μαθητών είναι πολλαπλά χρήσιμη για τον εκπαιδευτικό και τον βοηθά στο έργο του, γιατί του επιτρέπει να αντιμετωπίσει με ευαισθησία και λεπτούς χειρισμούς τα ιδιαίτερα προβλήματα των μαθητών του και να κατανοήσει τη συναισθηματική και ψυχολογική κατάστασή τους. Η ενημέρωσή του πάνω σε θέματα υγείας των μαθητών του κρίνεται απολύτως αναγκαία, γιατί θα του επιτρέψει να προσαρμόσει ανάλογα τη συμπεριφορά του και θα τον προφυλάξει από πιθανά ατοπήματα στις σχέσεις του μαζί τους.
  11. Σημαντική αρετή του εκπαιδευτικού είναι να προωθεί, να ενθαρρύνει και να οργανώνει τόσο στο μάθημα όσο και σε άλλες σχολικές δραστηριότητες την ενεργό συμμετοχή των μαθητών. Χρέος του είναι να αξιοποιεί τη φαντασία και τη δημιουργικότητα των μαθητών, να διευρύνει διαρκώς τα όρια της συμμετοχής τους στις διάφορες δραστηριότητες και να τους ωθεί να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες.
  12. Ο εκπαιδευτικός έχει συχνή καθημερινή επαφή και επικοινωνία με τους μαθητές μέσα στην τάξη κατά τη διάρκεια του μαθήματος, στην αυλή και τους διαδρόμους του σχολείου κατά τα διαλείμματα, και στις ομαδικές εκδηλώσεις εντός και εκτός του σχολείου. Αυτή η πολλαπλή επικοινωνία του με τους μαθητές πρέπει να γίνεται με ιδιαίτερη προσοχή και με τους όρους που επιβάλλει μια έντιμη παιδαγωγική σχέση, η οποία σημαίνει:
    1. Ειλικρινή και ανθρώπινη συνεργασία, ενδιαφέρον, δικαιοσύνη και αγάπη για το μαθητή.
    2. Σεβασμό στην προσωπικότητα, στις ιδιαίτερες ανάγκες και στις κοινωνικές, πολιτιστικές, θρησκευτικές ή φυλετικές ιδιαιτερότητες του μαθητή, πράγμα που επιβάλλεται και από την πολυπολιτισμική συγκρότηση της σύγχρονης κοινωνίας μας.
    3. Σταθερή στάση και επιμονή σε κανόνες κοινά αποδεκτούς, με παράλληλη απαίτηση να υπάρχει σεβασμός σ αυτούς τους κανόνες και από την πλευρά των μαθητών.
    4. Εξασφάλιση της ευταξίας μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας και στο σχολικό χώρο, με τήρηση των κανόνων δημοκρατικής συμπεριφοράς.
    5. Συνειδητοποίηση του ρόλου που παίζει η εξασφάλιση της ευταξίας για την αποδοτική λειτουργία του σχολείου στο γνωστικό τομέα αλλά και για την καλλιέργεια της αυτοπειθαρχίας και της κοινωνικής συνείδησης στους μαθητές.
  13. Η δίκαιη συμπεριφορά του εκπαιδευτικού καθώς και ο παιδαγωγικός τρόπος επικοινωνίας εκπαιδευτικών ? μαθητών είναι χρήσιμο να επιβεβαιώνεται καθημερινά στην πράξη και πρέπει να στηρίζεται στα εξής κυρίως στοιχεία:
    1. Στον τρόπο με τον οποίο οι εκπαιδευτικοί απευθύνουν τις ερωτήσεις και δίνουν τις απαντήσεις κατά τη διάρκεια του μαθήματος και γενικά στον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουν τους μαθητές.
    2. Στον τρόπο με τον οποίο βαθμολογούν και αξιολογούν τους μαθητές τους.
    3. Στον τρόπο με τον οποίο εκτονώνουν τις εντάσεις που παρουσιάζονται μέσα στην τάξη και στην αποφασιστικότητα με την οποία αντιμετωπίζουν δυσλειτουργίες.
    4. Στη συχνότητα με την οποία καταφεύγουν στο Διευθυντή του σχολείου για να αντιμετωπίσει προβλήματα που αναφύονται μέσα στην τάξη και τα οποία θα μπορούσαν να επιλύσουν οι ίδιοι.
  14. Οι εκπαιδευτικοί ενδιαφέρονται για την προστασία του σχολικού χώρου και της περιουσίας του σχολείου καθώς και για την ευκοσμία της τάξης μέσα στην οποία διδάσκουν αλλά και του σχολείου γενικότερα. Παράλληλα, προσπαθούν να ευαισθητοποιήσουν τους μαθητές σε θέματα που αφορούν την καθαριότητα, την υγιεινή και την αισθητική του χώρου μέσα στον οποίο φοιτούν.
  15. Οι εκπαιδευτικοί φροντίζουν για την ασφάλεια των μαθητών κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στο σχολείο και κατά την πραγματοποίηση εκδηλώσεων που γίνονται με ευθύνη του σχολείου. Ιδιαίτερη φροντίδα καταβάλλεται κατά την είσοδο και την αποχώρηση των μαθητών από το σχολείο, κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων καθώς και κατά την απομάκρυνσή τους από την αίθουσα διδασκαλίας.
  16. Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να τηρούν εχεμύθεια σε ό,τι αφορά τις αποφάσεις του συλλόγου των διδασκόντων, τις συζητήσεις και εκτιμήσεις σχετικά με τη σχολική επίδοση, τη συμπεριφορά και τη διαγωγή των μαθητών, τη βαθμολογία στις εξετάσεις και, γενικά, για όλα τα στοιχεία που αφορούν το σχολείο.
  17. Η ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων των μαθητών πρέπει να γίνεται συστηματικά, προγραμματισμένα και όπως προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία. Κάθε εκπαιδευτικός οφείλει να γνωστοποιήσει τις ώρες της εβδομάδας κατά τις οποίες θα μπορεί να δέχεται τους γονείς και να τους ενημερώνει λεπτομερώς και υπεύθυνα. Για την καλύτερη εξυπηρέτηση των γονέων θα ήταν χρήσιμο να μην υπάρχει μεγάλη διασπορά των ωρών ενημέρωσης κατά τη διάρκεια εβδομάδας.
  18. Οι υπεύθυνοι καθηγητές των τάξεων οφείλουν να έχουν τον πλήρη έλεγχο των μαθητών τους ως προς την επίδοση, τις απουσίες, τη συμπεριφορά. Φροντίζουν για την ενημέρωση του βιβλίου «φοίτησης», τα απουσιολόγια, τη δικαιολόγηση των απουσιών ,την ενημέρωση των γονέων ?κηδεμόνων και να έχουν συχνή επαφή με τον Δ/ντη για θέματα που αφορούν την τάξη τους .

ΕκτύπωσηΔιεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου

Κανονισμός

Η τήρηση του κανονισμού βασίζεται στην υπευθυνότητα και στην καθημερινή προσπάθεια των συντελεστών της σχολικής ζωής. Σε περίπτωση που ανακύψουν προβλήματα που δεν προβλέπονται στον παρόντα κανονισμό, την ευθύνη των τελικών αποφάσεων θα έχει ο διευθυντής και ο σύλλογος διδασκόντων, μετά από σχετικές εισηγήσεις των εκπροσώπων των μαθητών.

ΕκτύπωσηΔιεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου

Διευθυντής

Ο Διευθυντής του σχολείου βρίσκεται στην κορυφή της πυραμίδας μέσα στη σχολική κοινότητα και γι αυτό έχει και τις πιο πολλές ευθύνες. Είναι ο ηγέτης που ενδιαφέρεται για τη οργάνωση και την πραγματοποίηση του έργου μέσα στο σχολείο καθώς και για την ικανοποίηση των αναγκών των εκπαιδευτικών και του υπόλοιπου προσωπικού. Για να φέρει σε πέρας το πολύπλοκο έργο της διοίκησης και παράλληλα να ασκεί επιρροή στους εκπαιδευτικούς, πρέπει να διαθέτει υψηλό κύρος και πειθώ, να είναι κοινά αποδεκτός και να μην αμφισβητείται. Οι εντολές και οι οδηγίες του Διευθυντή που απορρέουν μόνο από τη νόμιμη εξουσία του είναι συχνά ατελέσφορες για την επίτευξη των σκοπών και των στόχων του σχολείου, αν δε στηρίζονται στις αρετές και στην προσωπική επίδραση του σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς. Οι αρμοδιότητες, οι ευθύνες και τα καθήκοντά του Διευθυντή του σχολείου περιγράφονται και προβλέπονται από την εκπαιδευτική νομοθεσία. Στον κανονισμό λειτουργίας σχετικά με το Διευθυντή θα μπορούσαν να αναφερθούν τα εξής:

  1. Όταν ο Διευθυντής επικοινωνεί με τους μαθητές, όταν απευθύνεται σ? αυτούς ή αντιμετωπίζει ειδικά ζητήματα, πρέπει να δείχνει αγάπη, ενδιαφέρον και φροντίδα γι αυτούς. Η παιδαγωγική του ευθύνη είναι να διδάξει στην πράξη τους δημοκρατικούς κανόνες οργάνωσης της κοινωνίας του σχολείου.
  2. Ακραία συμπεριφορά προς τους μαθητές, με αυταρχικό πνεύμα και χαρακτηρισμούς απαξιωτικούς και προσβλητικούς, πρέπει να θεωρείται αρνητικό στοιχείο. Περισσότερο πρέπει να χρησιμοποιεί τον έπαινο, τις παραινέσεις, τις συμβουλές και, γενικότερα, θετικά κίνητρα.
  3. Ο Διευθυντής στις σχέσεις του με τους μαθητές δεν πρέπει να δείχνει έλλειψη ενδιαφέροντος για όσα γίνονται στο σχολείο ούτε να αμελεί να κάνει αισθητή την παρουσία του. Αποκλίσεις από τους κανόνες του σχολείου και γενικά τη σωστή μαθητική συμπεριφορά τις παρατηρεί, τις αντιμετωπίζει με παιδαγωγική ευθύνη, κάνει τις αναγκαίες υποδείξεις, ανακαλεί στην τάξη αυτούς που διέπραξαν παραπτώματα και, αν χρειαστεί, τους τιμωρεί. Ο γενικός κανόνας ο οποίος πρέπει να ισχύει είναι ότι τα θετικά κίνητρα είναι περισσότερο αποτελεσματικά από τα αρνητικά. Ο Διευθυντής πρέπει να έχει υπόψη του ότι οι παρατηρήσεις, οι υποδείξεις, η αποδοκιμασία πράξεων και φαινομένων ή ακόμη και η επιβολή ποινής εντάσσονται μέσα στα καθήκοντά του και απορρέουν από το ρόλο του. Όταν απαιτείται να κάνει χρήση αυτού του δικαιώματος, οφείλει να το πράξει, γιατί διαφορετικά η ανοχή σε ακραία φαινόμενα μπορεί να λειτουργήσει αρνητικά για τη συνοχή και την αποτελεσματικότητα του σχολείου.
  4. Η πρόσβαση των μαθητών στο Γραφείο του Διευθυντή πρέπει να γίνεται σχετικά άνετα. Η συζήτηση με τους μαθητές και η επικοινωνία μαζί τους πρέπει να γίνονται ελεύθερα αλλά και με τον πρέποντα σεβασμό εκ μέρους τους. Η επικοινωνία αυτή δε σημαίνει υιοθέτηση της απόλυτης ισοπέδωσης, η οποία αποδυναμώνει την παιδαγωγική λειτουργία του ρόλου του. Η δημοκρατική επικοινωνία έχει κανόνες και όρια συμπεριφοράς, αναγνωρίζει ρόλους και απαιτεί από τους φορείς διάθεση να υπερασπιστούν το ρόλο τους. Ο Διευθυντής γνωρίζει ότι η αγωγή και η μόρφωση δε γίνονται με αυτοεξέλιξη. Χρειάζεται τη διαμεσολαβητική παρέμβαση του ώριμου εκπαιδευτικού και, ακόμη περισσότερο, του επικεφαλής Διευθυντή.
  5. Ο Διευθυντής οφείλει να μη διαφοροποιεί κατά περίπτωση τη συμπεριφορά του προς τους μαθητές, γιατί θέτει υπό αμφισβήτηση τη δικαιολογημένη απαίτηση για ισότιμη και δίκαιη συμπεριφορά προς όλους. Οφείλει να χρησιμοποιεί με δικαιοσύνη και χωρίς διακρίσεις τα οποιασδήποτε μορφής κίνητρα, θετικά ή αρνητικά.
  6. Ο Διευθυντής έχει τακτική επαφή με τους γονείς επιδιώκοντας την ανάπτυξη πνεύματος συνεργασίας ανάμεσα στο σχολείο και την οικογένεια. Με τη συνεργασία και την κοινή προσπάθεια επιλύονται καλύτερα και αποτελεσματικότερα τα προβλήματα που παρουσιάζονται. Οι αποφάσεις του Διευθυντή του σχολείου για θέματα που αφορούν άμεσα τους γονείς και τους μαθητές έχουν μεγαλύτερο κύρος, όταν προκύπτουν ύστερα από συνεργασία με τους γονείς.
  7. Ο Διευθυντής φροντίζει ώστε στην επικοινωνία του με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου, τους γονείς, τους μαθητές και τα άλλα μέλη της σχολικής κοινότητας να εξασφαλίζει την «έντιμη» διοικητικά και παιδαγωγικά σχέση, να αναγνωρίζει και να κατοχυρώνει το ρόλο της κάθε πλευράς. Κάθε παράγοντας της σχολικής κοινότητας ασκεί έναν ιδιαίτερο ρόλο, που έχει το δικό του περιεχόμενο και τη δική του σημασία. Ο Διευθυντής του σχολείου οφείλει να δημιουργεί τις κατάλληλες συνθήκες, ώστε να ασκεί ο καθένας σωστά το ρόλο του.
  8. Ο Διευθυντής του σχολείου με τις εμπειρίες και τις εξειδικευμένες γνώσεις του στον τομέα της διοίκησης της εκπαίδευσης οφείλει να δημιουργεί κλίμα αμοιβαίας κατανόησης και εκτίμησης ανάμεσα σ αυτόν και τους εκπαιδευτικούς και να εξασφαλίζει τη συναίνεση και τη συνεργασία τους.
  9. Ο Διευθυντής του σχολείου στον τομέα άσκησης του εκπαιδευτικού έργου θα πρέπει να δίνει τη δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς του σχολείου του να ικανοποιούν την ανάγκη για αναγνώριση της προσωπικότητας και της αξίας τους από το περιβάλλον. Για να το πετύχει αυτό, πρέπει να δίνει τη δυνατότητα να συμμετέχουν στη σχεδίαση και οργάνωση της εργασίας τους καθώς και στη λήψη αποφάσεων που τους αφορούν. Εξυπακούεται ότι η επικοινωνία πρέπει να είναι αμφίδρομη.
  10. Ο Διευθυντής του σχολείου πρέπει να έχει την ικανότητα να κατανοεί το σημαντικό ρόλο του ανθρώπινου παράγοντα για την ομαλή λειτουργία του σχολείου, να παραδέχεται και να εκτιμά την προσωπικότητα του άλλου, να αναπτύσσει θετικές στάσεις απέναντι στους υφισταμένους του και να ικανοποιεί βασικές ανάγκες τους.

ΕκτύπωσηΔιεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου

Γονείς

  1. Φυσικοί κηδεμόνες του μαθητή είναι ο πατέρας και η μητέρα του. Αυτοί είναι κηδεμόνες του μαθητή, εφόσον κατοικούν στην πόλη όπου βρίσκεται το σχολείο. Διαφορετικά, ορίζουν οι ίδιοι με έγγραφη δήλωση τον κηδεμόνα του μαθητή.
  2. Οι γονείς και οι κηδεμόνες εγγράφουν το μαθητή στο σχολείο, επικοινωνούν συχνά με το Διευθυντή και τους εκπαιδευτικούς της τάξης, παρακολουθούν με ενδιαφέρον τη φοίτηση, το ήθος και τη σχολική επίδοση και ενημερώνουν υπεύθυνα το σχολείο για όλα τα ζητήματα τα οποία σχετίζονται με το μαθητή και επηρεάζουν τη συμπεριφορά του στο σχολείο.
  3. Κάθε φορά που δημιουργείται ένα θέμα το οποίο σχετίζεται με ένα συγκεκριμένο μαθητή και πρόκειται να απασχολήσει το σχολείο, ο πρώτος που πρέπει να ενημερωθεί σχετικά είναι ο Γονέας - Κηδεμόνας, ο οποίος με τη σειρά του θα πρέπει να συνεργαστεί με το σχολείο.
  4. Για τη συμμετοχή του μαθητή σε ορισμένες σχολικές εκδηλώσεις είναι απαραίτητο να υπάρχει έγκριση του κηδεμόνα, όπως ορίζεται από την κείμενη νομοθεσία. Επίσης το σχολείο μπορεί να ζητήσει τη γνώμη ή την έγκριση του Γονέα - Κηδεμόνα για κάποιες άλλες εκδηλώσεις, για τις οποίες δεν υπάρχει σχετική πρόβλεψη. Αυτή η συνεργασία εμπεριέχει σημαντική ευθύνη και πρέπει να γίνεται με προσοχή.
  5. Ο Γονέας - Κηδεμόνας δικαιούται να έχει πλήρη και υπεύθυνη ενημέρωση για το μαθητή, αλλά οφείλει και ο ίδιος να ενημερώνει το σχολείο για θέματα που μπορεί να επηρεάζουν την επίδοση ή τη συμπεριφορά του μαθητή στο σχολείο.
  6. Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων αποτελεί τη συλλογική έκφραση της άποψης των Γονέων και Κηδεμόνων των μαθητών. Το σχολείο χρειάζεται και επιδιώκει τη συνεργασία του Συλλόγου για την προαγωγή του σχολικού έργου. Είναι προφανές ότι το εκπαιδευτικό έργο ανήκει στην αρμοδιότητα και ευθύνη των εκπαιδευτικών, του Συλλόγου των εκπαιδευτικών και του Διευθυντή του κάθε σχολείου. Τα θέματα όμως της παιδαγωγικής λειτουργίας, των ενδοσχολικών και εξωσχολικών εκδηλώσεων και το γενικότερο κλίμα στο σχολικό χώρο επηρεάζονται από την καλή συνεργασία των εκπαιδευτικών και του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων.
  7. Η Σχολική Επιτροπή, το Σχολικό Συμβούλιο, η Τοπική Αυτοδιοίκηση, οι επιστημονικοί, οι καλλιτεχνικοί και οι πολιτιστικοί φορείς, πέρα από το θεσμικό τους ρόλο, είναι οι κοινωνικές συνιστώσες του σχολείου. Ένα ανοιχτό δημοκρατικό σχολείο έχει ανάγκη από τη σύμπραξη όλων αυτών, για να επιτύχει στην αποστολή του. Ο κοινωνικός περίγυρος αποτελεί το περιβάλλον μέσα στο οποίο το σχολείο αναπτύσσει το μορφωτικό έργο του.

ΕκτύπωσηΔιεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου

Παρακολούθηση Φοίτησης

Για την τακτική παρακολούθηση της φοίτησης του μαθητή ευθύνεται εξ ολοκλήρου ο κηδεμόνας του, ο οποίος οφείλει να προσέρχεται το πρώτο δεκαήμερο κάθε μήνα, κατά τις ώρες λειτουργίας του ΕΠΑ.Λ, για να ενημερώνεται υπεύθυνα για τη φοίτηση του μαθητή.

Ανεξάρτητα από την προσέλευση ή όχι του κηδεμόνα στο σχολείο ο υπεύθυνος καθηγητής κάθε τμήματος ενημερώνει με ταχυδρομική επιστολή τον κηδεμόνα κάθε μαθητή μόλις συμπληρώσει είκοσι τρεις (23) απουσίες δικαιολογημένες ή αδικαιολόγητες. Με την ίδια επιστολή ο κηδεμόνας ενημερώνεται και για κάθε άλλο θέμα που αφορά τη σχολική κατάσταση του μαθητή.

ΕκτύπωσηΔιεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου

Εγγραφές

  • Στην Α΄ τάξη εγγράφονται οι κάτοχοι απολυτηρίου Γυμνασίου ή άλλου ισότιμου τίτλου της αλλοδαπής, χωρίς εξετάσεις.
  • Στη Β΄ τάξη εγγράφονται οι προαγόμενοι στη Β΄ τάξη του Επαγγελματικού ή Γενικού Λυκείου και οι κάτοχοι πτυχίου Α΄ Κύκλου Τ.Ε.Ε. Στους μαθητές του Γενικού Λυκείου που εγγράφονται στη Β΄ τάξη του ΕΠΑ.Λ. παρέχεται η δυνατότητα παρακολούθησης ειδικού προγράμματος επαγγελματικών μαθημάτων, συναφών με τον τομέα τον οποίον επέλεξαν να φοιτήσουν στη Β΄ τάξη, τα οποία παρακολουθούν με την έναρξη του σχολικού έτους σε ειδικά τμήματα υποδοχής.
  • Στη Γ΄ τάξη εγγράφονται οι προαγόμενοι στη Γ΄ τάξη του ΕΠΑ.Λ.

Οι προαγόμενοι στη Β΄ τάξη του Επαγγελματικού Λυκείου, μπορούν να εγγράφονται στη Β΄ τάξη του Γενικού Λυκείου.

Οι διατάξεις των προηγούμενων παραγράφων δεν έχουν εφαρμογή για όσους έχουν ολοκληρώσει τις σπουδές τους σε Λύκεια ή σε ισότιμα προς αυτά σχολεία.

 

Δικαιολογητικά εγγραφής για την Α' τάξη:

1. Απολυτήριο γυμνασίου

2. Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης

3. Υπεύθυνη δήλωση Ν.1599/86

4. Δύο (2) φωτογραφίες

5. Ατομικό δελτίο υγείας

ΕκτύπωσηΔιεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου

Δικαιολόγηση απουσιών

Για τη δικαιολόγηση απουσιών μέχρι δύο ημερών λόγω ασθένειας ή άλλων σοβαρών οικογενειακών λόγων, αρκεί και ενυπόγραφο σημείωμα του κηδεμόνα, που προσκομίζεται από τον ίδιο αποκλειστικά δέκα εργάσιμες μέρες το πολύ μετά την επάνοδο του μαθητή στο ΕΠΑ.Λ. Με τον τρόπο αυτό ο κηδεμόνας μπορεί να δικαιολογήσει απουσίες το πολύ 10 ημερών αθροιστικά για όλο το έτος.

Για τη δικαιολόγηση απουσιών περισσότερο από δύο συνεχόμενες ημέρες είναι υποχρεωμένος να προσκομίσει ο ίδιος, το αργότερο μέχρι και τη δέκατη εργάσιμη μέρα από την επιστροφή του μαθητή στο ΕΠΑ.Λ, βεβαίωση γιατρού δημόσιου νοσηλευτικού ιδρύματος ή οποιουδήποτε ιδιώτη γιατρού, που να πιστοποιεί το είδος και τη διάρκεια της ασθένειας. Η βεβαίωση αυτή μπορεί να χρησιμεύσει ως δικαιολογητικό για τις αντίστοιχες απουσίες.

Δικαιολογητικά που υποβάλλονται μετά την παρέλευση της ανωτέρω προθεσμίας δε λαμβάνονται υπόψη.

Κάθε βεβαίωση υποβάλλεται με αίτηση και καταχωρείται στο πρωτόκολλο απαραίτητα.

Τα δικαιολογητικά που υποβάλλονται σύμφωνα με τις διατάξεις της προηγούμενης παραγράφου δε δεσμεύουν το σύλλογο, όταν ο ίδιος γνωρίζει με ικανά και επαρκή στοιχεία τους πραγματικούς λόγους απουσίας του μαθητή.

 

Περιπτώσεις μη δικαιολογημένων απουσιών

Σε καμιά περίπτωση δε θεωρούνται δικαιολογημένες απουσίες μαθητών:

α) Όταν πραγματοποιούνται χωρίς την άδεια του Δ/ντή του ΕΠΑ.Λ σε ώρες του ημερήσιου προγράμματος λειτουργίας αυτού, μεμονωμένες ή συνεχείς.

β) Όταν οφείλονται σε ομαδική, κατά την κρίση του προϊσταμένου Γραφείου Ε.Ε., ή του Διευθυντή της Διεύθυνσης ΔΕ, αποχή των μαθητών από το σχολείο.

ΕκτύπωσηΔιεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου

Απουσίες

Δικαιολόγηση απουσιών

Για τη δικαιολόγηση απουσιών μέχρι δύο ημερών λόγω ασθένειας ή άλλων σοβαρών οικογενειακών λόγων, αρκεί και ενυπόγραφο σημείωμα του κηδεμόνα, που προσκομίζεται από τον ίδιο αποκλειστικά δέκα εργάσιμες μέρες το πολύ μετά την επάνοδο του μαθητή στο ΕΠΑ.Λ. Με τον τρόπο αυτό ο κηδεμόνας μπορεί να δικαιολογήσει απουσίες το πολύ 10 ημερών αθροιστικά για όλο το έτος.

Για τη δικαιολόγηση απουσιών περισσότερο από δύο συνεχόμενες ημέρες είναι υποχρεωμένος να προσκομίσει ο ίδιος, το αργότερο μέχρι και τη δέκατη εργάσιμη μέρα από την επιστροφή του μαθητή στο ΕΠΑ.Λ, βεβαίωση γιατρού δημόσιου νοσηλευτικού ιδρύματος ή οποιουδήποτε ιδιώτη γιατρού, που να πιστοποιεί το είδος και τη διάρκεια της ασθένειας. Η βεβαίωση αυτή μπορεί να χρησιμεύσει ως δικαιολογητικό για τις αντίστοιχες απουσίες.

Δικαιολογητικά που υποβάλλονται μετά την παρέλευση της ανωτέρω προθεσμίας δε λαμβάνονται υπόψη.

Κάθε βεβαίωση υποβάλλεται με αίτηση και καταχωρείται στο πρωτόκολλο απαραίτητα.

Τα δικαιολογητικά που υποβάλλονται σύμφωνα με τις διατάξεις της προηγούμενης παραγράφου δε δεσμεύουν το σύλλογο, όταν ο ίδιος γνωρίζει με ικανά και επαρκή στοιχεία τους πραγματικούς λόγους απουσίας του μαθητή.

Περιπτώσεις μη δικαιολογημένων απουσιών

Σε καμιά περίπτωση δε θεωρούνται δικαιολογημένες απουσίες μαθητών:

  • Όταν πραγματοποιούνται χωρίς την άδεια του Δ/ντή του ΕΠΑ.Λ σε ώρες του ημερήσιου προγράμματος λειτουργίας αυτού, μεμονωμένες ή συνεχείς.
  • Όταν οφείλονται σε ομαδική, κατά την κρίση του προϊσταμένου Γραφείου Ε.Ε., ή του Διευθυντή της Διεύθυνσης ΔΕ, αποχή των μαθητών από το σχολείο.

Για τους ανήλικους μαθητές/μαθήτριες ως κηδεμόνας νοείται ο πατέρας ή η μητέρα ή οποιοδήποτε νόμιμα εξουσιοδοτημένο από αυτούς φυσικό πρόσωπο. Οι μαθητές που έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους εκπληρώνουν προσωπικά την υποχρέωση για τη δικαιολόγηση των απουσιών τους.

ΕκτύπωσηΔιεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου